راهنمای سفر به وین

شهر وین در حدود ۲ ملیون نفر جمعیت دارد و پایتخت اداری، فرهنگی و اقتصادی اتریش است. بخشی از این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شهر وین به راحتی قابل شناسایی است. کاخ های اشرافی بزرگ، موزه های ارزشمند، میدان های شگفت انگیز و فضاهای سبز تمام نشدنی. وین، شهر بناهای تاریخی جذاب به سبک باروک، شهر کافه‌های دنج و جذاب، شهر موسیقی و هنر است. بناهای تاریخی متعدد و کاخ‌ های پادشاهی وین، یادآور شکوه گذشته‌ شهر است. موزه‌های متعددی در وین وجود دارد که هر کدام گوشه‌ای از تاریخ، فرهنگ و هنر اتریش را به نمایش می‌گذارند. وین همواره شهری با فرهنگ، تاریخی و هنری بوده است. وین در عرصه موسیقی بسیار مشهور است. بزرگانی چون موتزارت “Mozart”، بتهوون “Beethoven”و هیدن “Hayden” فعالیت های موسیقی خود را از وین آغاز کردند. این شهر تاریخی به زیبایی دنیای دیروز و امروز را در کنارهم قرار می- دهد. در نزدیکی کاخ دیدنی و قدیمی هافبورگ “Hofburg Palace”می توان مجموعه ای از موزه های جالب هنرهای معاصر را پیدا کرد.

اگر از عاشقان معماری هستید، در گوشه و کنار وین، سبک‌های مختلف معماری اروپایی را خواهید دید. ستون‌های حکاکی شده، برج‌های یادبود و کلیساهای زیبا با نقاشی‌های دیواری مبهوت‌کننده، تنها گوشه‌ کوچکی از جذابیت‌های وین برای علاقه‌مندان به هنر و معماری است.

وین یکی از پایتخت‌های مهم در قاره‌ سبز به شمار می‌رود. این سرزمین که در کنار رودخانه‌ دانوب قرار گرفته است، به دلیل جاذبه‌های متنوع تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود، به یکی از مقاصد اروپایی پرطرفدار برای گردشگران تبدیل شده است. از طرفی با توجه به مذاکرات و توافقات هسته‌ای کشورمان در این شهر، در سال‌های اخیر وین جایگاه خاصی برای ایرانیان پیدا کرده است.

شهر وین یکی از بهترین شبکه های حمل ونقل عمومی را در اروپا دارد. بلیط های مشترک برای تمامی سرویس ها اعم از قطار شهری، اتوبوس و مترو وجود دارد. ساعت شروع به کار این شبکه از ۵ صبح تا ۱۲ شب است. اتوبوس هایی که علامت “N” بر روی آنها زده شده اتوبوس های شبانه هستند.

مردم وین مؤدب، با فرهنگ و اجتماعی هستند و علاقه زیادی به موسیقی، غذا و تئاتر دارند. مردم این شهر ذاتا به سیاست و علم حقوق تمایل دارند. از علاقه های عجیب مردم وین، علاقه آنها به مرگ است که موزه مرگ ( Besta Hungs Museu ) واقعیت این موضوع را نشان می دهد. امروزه حدود یک چهارم اهالی شهر وین را مهاجران خارجی تشکیل می دهد که اغلب آنها از کشورهای یوگسلاوی و ترکیه هستند. 

جاذبه های دیدنی :

  • کلیسای سنت استفان: جاذبه توریستی : تاریخی،فرهنگی،معماری زیبا
  • باغ وحش وین (Tiergarten) :جاذبه توریستی : قدیمی ترین باغ وحش دنیا،انواع حیوانات،پاندا و کوالا
  • محله موزه ها (Museumsquartier) :جاذبه توریستی : انواع موزه ها برای سلیقه های مختلف،یک روز گشت
  • کاخ شونبرون: (Schönbrunn Palace) به معنای “چشمه زیبا”، اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش بوده‌است و اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور محسوب می شود. این کاخ در شهر وین، پایتخت اتریش است و ساختمان آن در سال ۱۹۶۰ به پایان رسید. کاخ شونبرون که بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد به سبک روکوکو تزیین شده‌است. این کاخ را نماد سلیقه و هنردوستی پادشاهان اتریش می دانند. جاذبه توریستی : تاریخی،فرهنگی،معماری دیدنی، باغ زیبا
  • موزه موتزارت (Mozarthaus Vienna) :جاذبه توریستی : آشنایی با زندگی و شاهکار هی موسیقی این هنرمند مشهور

راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =