راهنمای سفر به پراگ

پراگ پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک است، همچنین ۱۴امین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز به شمار می‌آید. این ‏شهر در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده است و جمعیتی نزدیک به ۱٫۳ میلیون نفر دارد که منطقه بزرگ ‏شهری آن جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون نفر را شامل می‌شود. شایان ذکر است که این شهر پایتخت تاریخی بوهم نیز می‌باشد. ‏پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است.‏ مرکز شهر پراگ سرشار از معماری زیبا به سبک گوتیک (Gothic )، رنسانس ) Renaissance ) و مدرن است. منطقه قلعه تاریخی ( Castle District)، میدان اولد تاون(Old town )، پل زیبای چارلز (Charles bridge)، کلیسای سنت ویتوس(St Vitus Cathedral )، کلیساهای سنت نیکولاس (St Nicholas’s Church ) و تین (Tyn church) جز اماکن دیدنی پراگ هستند. در کنار این آثار دیدنی، می توانید از پارک های زیبا، رستوران های خوب و موزه ها و گالی های جذاب شهر بازدید کنید. از دیگر نقاط دیدنی پراگ می توان از خانه محل تولد و زندگی “فرانتس کافکا” نویسنده مشهور و خالق کتاب های “مسخ” و “قصر” نام برد.

پراگ دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی است. ترکیب خطوط مترو، قطار شهری و اتوبوس به راحتی مسافران را به تمام نقاط اصلی شهر می رساند. ساعت کار مترو از ۵ صبح تا نیمه شب است. اتوبوس ها و قطار های شهری در طول شبانه روز فعال هستند اما پس از نیمه شب سرویس آنها هر ۶۰ دقیقه است.

در نگاه اول شاید مردم پراگ کمی سرد به نظر برسند اما با اندکی معاشرت متوجه می شوید که مردم پراگ، اهل خنده و تفریح هستند و تعصب خاصی به شهر و تاریخ خود دارند. اکثر مردم این شهر مدرن اهل خود پراگ هستند وتعداد کمی مهاجر از کشورهای اسلواکی، آلمان و آمریکا در آنجا اقامت دارند.

جاذبه های دیدنی:

  • پل چارلز : جاذبه توریستی : یکی از نماد اصلی پراگ ، چشم اندازی زیبا ، محل پیاده روی،عکاسی،تاریخ
  • قلعه ویشهراد(Vysehrad Citadel) : جاذبه توریستی : تاریخی ، پیاده روی،چشم انداز های زیبا، نمایش ها،خلوت تر از بقیه بنا ها
  • کوچه طلایی(Golden Lane) : جاذبه توریستی : معماری زیبا ،خانه های چشم نواز، خرید سوغاتی
  • باغ و تراس لتنا(Letna Gardens & Terrace) : جاذبه توریستی : پیاده روی،چشم انداز های زیبا،فضای سبز
  • کلیسای بانوی پیروز(Church Of Our Lady Victorious) : جاذبه توریستی : تاریخی، فرهنگی، مجسمه شمعی ۴۰۰ ساله حضرت مسیح(ع)
  • پارک آبی و آکواریوم(Mořský Svět-Sea World) : جاذبه توریستی : آکواریوم با انواع ماهی،پارک آبی،سرگرم کننده برای بچه ها،آکواریوم کوسه ها
  • قلعه پراگ : جاذبه توریستی : یکی از نماد های اصلی پراگ،گشت روزانه

راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 17 =