راهنمای سفر به زوریخ

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور سوییس می‌باشد. این شهر در شمال مرکزی سوییس، ‏در دامنه کوه‌های آلپ جای گرفته‌است. زوریخ، مهمترین قطب اقتصادی سوییس به شمار رفته و گاه از آن به عنوان پایتخت ‏فرهنگی این کشور یاد می‌شود؛ حالﺁنکه پایتخت سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در ‏جهان شناخته می‌شود. این شهر معمولا به عنوان یکی از شهرهای گران قیمت جهان شناخته می شود. ‏ ‏ ‏ ‏‏به دلیل حضور تمامی بانک های بزرگ دنیا، برای همه کشورهای جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همه جای شهر تحت پوشش خطوط مختلف تراموا، مترو، اتوبوس و همچنین قایق‌های مخصوص حمل مسافر است و در هر ‏ایستگاه تایم ورود هر خط اعلام می‌شود که علیرغم تداخل برخی از خطوط تراموا با مسیر عبور خودرو، اما کمترین تأخیری در ‏ورود و خروج آنها از ایستگاه مشاهده نمی‌شود. ‏

خیابان مشهور بانهوف (Street Bahnhof) مرکز رستوران ها، کافه ها، مراکز خرید و گالری های هنری متنوع است. میزان مالیات در این شهر پایین است و به همین دلیل سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. مقر فدراسیون فوتبال جهانی (FIFA) در این شهر قرار دارد. قدم زدن در کنار دریاچه  زوریخ و تماشای آسمان آبی و مناظر چشمگیر کوه های آلپ برای تمامی گردشگران دل انگیز است.

واحد پول این کشور فرانک سوئیس است و با ایران حدود ۲:۳۰- اختلاف ساعت دارد. نکته جالب در خصوص زباله ها است که بیش از ۹۰ درصد آنها بازیافت می شود. مردم زوریخ اهل علم و  ورزش هستند. علاقه مردم به نمایش های هنری، غذا و طبیعت زبانزد همه است.

جاذبه های دیدنی :

  • گالری هنری کونست هاوس(Kunsthaus) جاذبه  توریستی: فرهنگی، آثار هنری از هنرمندان مشهور
  • کلیسای فرامونستر: جاذبه  توریستی: تاریخی، فرهنگی، معماری زیبا، پنجره های فوق العاده دیدنی
  • خیابان بانهوف: جاذبه  توریستی: خرید بهترین و لوکس ترین اجناس سوئیسی
  • برج ساعت سنت پیترزکرخه (St Peterskirche) جاذبه  توریستی: تاریخی، معماری زیبا عکاسی
  • موزه ساعت بیر(Beyer Museum) جاذبه  توریستی: نمایش انواع راه های محاسبه  زمان از شمع های تاریخی تا ساعت های مدرن روز
  • باغ وحش دولدر(Zoo Dolder)جاذبه توریستی : خانه  بیش از ۱۸۰۰ حیوان، جنگل استوایی مصنوعی

راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سه =