راهنمای سفر به ونیز

شهر ونیز تشکیل شده است از ۱۱۷ جزیره شگفت انگیز که بوسیله ۴۰۰ پل به هم وصل شده و تقسیم شده به ۱۵۰ کانال دیدنی. ونیز به تنهایی خود یک اثر هنری است. کمتر شهری مانند ونیز گردشگران را به پیاده روی در شهر تشویق می کند. بسیاری از نقاط این شهر را کاخ ها و کلیسا های زیبا تشکیل می دهد که از آن میان می توان به کاخ دوجه (Doge’s Palace) و کلیسای سن مارکو ( Basilica di San Marco) واقع در میدان فوق العاده زیبای سن مارکو (Piazzetta San Marco) اشاره کرد. کوچه های باریک و قشنگ ونیز سرشار از هنرمندان و آشپزهایی است که آثار درجه یک خود را به عرضه می گذارند. به راستی که از گذشته تا به حال، هنر در دل مردم ونیز نهفته است. از دیگر نقاط دیدنی در ونیز و اطراف شهر می توان به کارخانه شیشه سازی مورانو و ساحل لیدو ( Lido ) اشاره کرد. باید اضافه کنیم که یکی دیگر از هنرهای مورد توجه ونیز، هنر تور بافی است که بیشتر زنان آنجا این هنر را بلدند و از این راه به اقتصاد خانواده کمک می کنند. ونیز به راستی شهر منحصر به فردی است، شهری که محدودیت های خود را کنار گذاشته و هنر، موسیقی، غذا، لباس و به طور کلی هنر را به دنیا عرضه می کند. در واقع ونیز جز گنجینه های طبیعی جهان است. سازمان جهانی یونسکو شهر ونیز را زیر چتر حمایت خود گرفته و به عنوان یکی از زیباترین آثار و جاذبه های تاریخی دنیا در فهرست خود قرار داده و به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز و دستکاری در بافت شهری آن را نمی دهد. ونیز شهر مارکوپولو است که شناخته ترین جهانگرد به شمار می رود. این شهر در گذشته های دور از بنادر اصلی و معتبر اروپا به شمار می آمد که نقش مهمی در تبادل فرهنگی و تجاری در کشورهای قرار گرفته در جاده ابریشم داشت.

وسیله حمل ونقل عمومی اصلی شهر ونیز، اتوبوس های آبی بنام واپورتوها(Vaporetto) است. می توانید از ایستگاه های آن بلیط تهیه کنید یا در هنگام ورود به اتوبوس ها آن را بخرید. توصیه می شود برای کم شدن هزینه های رفت و آمد در هنگام ورود، کارت ونیز ( Venice card ) را تهیه کنید. تاکسی های آبی را که تا ۴ مسافر می گیرند می توانید از هتل خود تقاضا کنید.  باقی مانده  آن بر اساس تاکسی متر محاسبه می شود.

هنر و علاقه به زیبایی شاید یکی از نقاط مهم متمایز کننده مردم ونیز با مردم دیگر شهر ها باشد. در هر رشته ای که فعالیت کنید چه نقاشی باشد یا آشپزی، همواره جنبه زیبایی آن اهمیت بیشتری دارد. به دلیل احاطه شدن شهر توسط آب و حالت جدا شده جغرافیایی خود، مردم ونیز نیز مانند شهر خود دارای تفکر استقلال طلبانه هستند. متاسفانه به دلیل کمبود شغل در ونیز به خصوص در رشته هائی غیر از هنر و گردشگری، بسیاری از اهالی این شهر در حال مهاجرت به شهر های دیگر هستند و جای خود را به خارجی هایی می دهند که خانه های دوم خود را در ونیز می خرند.

 

جاذبه های دیدنی :

  • کلیسای سن مارکو : جاذبه توریستی : فرهنگی،تاریخی،معماری زیبا
  • کاخ دوکاله(Palazzo Ducale) : جاذبه توریستی : فرهنگی ، تاریخی ، معماری زیبا،آثار هنری فروان
  • میدان سن مارکو : جاذبه توریستی : معماری زیبا ، چشم انداز دیدنی ، بنا های اطراف،قلب ونیز
  • فروشگاه ماسک های سنتی Schegge : جاذبه توریستی : فروش انواع ماسک های سنتی ونیزی
  • ساحل لیدو : جاذبه توریستی : ساحل،آفتاب،دریا
  • موزه موسیقی(Museo della Musica) : جاذبه توریستی : نمایش انواع ساز های موسیقی سنتی از قرون ۱۷ تا ۱۹ میلادی،امکان شنیدن صدای ساز ها
  • بازار ریالتو(Rialto Market) : جاذبه توریستی : پیاده روی ، رستوران های درجه یک،میوه های تازه،غذای دریایی بین المللی
  • پل ریالتو(Ponte di Rialto) جاذبه توریستی : معماری زیبا،چشم انداز های دیدنی،عکاسی

راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دو =