راهنمای سفر به میلان

میلان در مرکز بزرگترین دشت شمال ایتالیا ، پادانا ، قرار گرفته است و مانند پلی اروپا و جنوب ایتالیا را به یکدیگر متصل می کند. این شهر را پایتخت معنوی ایتالیا می خوانند هرچند ترافیک آن گیج کننده است! در اولین نگاه محو تماشای معماری میلان خواهید شد. فرقی ندارد، هم معماری سنتی و هم مدرن این شهر افسون کننده است. میلان بهشتی برای علاقه مندان به خرید است. از فروشگاه های بزرگ و لوکس تا بوتیک های کوچک، این شهر زادگاه بسیاری از برندهای مشهور دنیا است. رستوران های سنتی، کافه های کنار خیابان و بستنی فروشی های مشهور از بایدهای میلان است. از نقاط دیدنی این شهر می توان به کلیسای مشهور سانتا ماریا دل فیوره، کلیسای دومو میلان، تئاتر اسکالا ، بنای پالازو رئالو و بازدید از تابلوی مشهور شام آخر اثر لئوناردو داوینچی اشاره کرد. ورزش و به خصوص فوتبال در خون مردم شهر جاری است. توضیه می شود علاقه مندان به فوتبال حتما از موزه باشگاه اینترمیلان دیدن کنند. شهرآورد فوتبال بین تیم های اینتر میلان و آث میلان همواره تماشاگران بسیاری را به استادیوم می کشاند و بازار کرکری و رجز خوانی گرم است.

شبکه حمل و نقل عمومی میلان منظم و مفید است. این سیستم که شامل اتوبوس، مترو و قطارهای شهری است از ۶ صبح تا نیمه شب فعالیت دارد.  تاکسی ها را به سختی بتوان متوقف کرد. بنابراین، بهتر است آنها را در ایستگاه های سطح شهر بیابید.

مردمی با سلیقه های خاص هستند که علاقه زیادی به لباس های روز ، هنر و غذا های درجه یک دارند. میلانی ها بسیار پر کار هستند و غیرت خاصی به بنا های تاریخی و همچنین باشگاه های فوتبال خود دارند. مردمی مؤدب هستند و به مسافران تا حد توان کمک می کنند، اما اصلا دوست ندارند گردشگران در مورد مسائل سیاسی ایتالیا نظر دهند.

جاذبه های دیدنی:

  • پارک های سمپیونه(Parco Sempione) و جیاردینی (Giardini Pubblici) :جاذبه توریستی : فضای سبز،موزه ها،آرامش،بنا های زیبا،قصری تاریخی،پیاده روی،محل بازی برای بچه ها
  • کلیسای دومو : جاذبه توریستی : فرهنگی ، تاریخی ، معماری دیدنی،چشم انداز های زیبا از بالای کلیسا
  • قلعه اسفورزسکو(Castello Sforzesco) : جاذبه توریستی : معماری زیبا ، چشم انداز دیدنی ، موزه ها، عکاسی
  • فروشگاه شکلات لولا(Lula Cioccolato) : جاذبه توریستی : خرید انواع شکلات های خوشمزه،بسته بندی های لوکس
  • موزه تئاتر اسکالا(Teatro la Scala Musuem) : جاذبه توریستی : نمایش تاریخ تئاتر ایتالیا و انواع ابزار نمایش
  • کاخ رئال : جاذبه توریستی : معماری زیبا ، تاریخی،نمایش آثار هنری
  • خیابان های Via Montenapoleone، Via della Spiga و Via Sant’Andrea : جاذبه توریستی : مراکز خرید،بوتیک های لوکس،برند های مشهور ایتالیایی

راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =