راهنمای سفر به بارسلون

بارسلون پر جنب و جوش یکی از ده بندر بزرگ جهان است. این شهر که از یک سو به دریا و از سوی دیگر به تپه های جنگلی راه دارد، دارای تاریخچه ای دیرپا و درخشان است. هنر با تاریخ این شهر آمیخته است از معماری گوتیک (Gothic Architecture) گرفته تا برخی از عجیب ترین بنا های جهان مانند کلیسای ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia). بارسلون پایتخت منطقه کاتالونیا (Catalonia) است. این ناحیه دارای زبان، فرهنگ و تاریخ خاص خود است. مردمان این ناحیه که به کاتالان ها معروف اند خودشان را یک کشور جدا می دانند. خود شهر و جاذبه های آن مانند خیابان لاس رامبلاس (Las Ramblas) و بنـاهای تاریخی بیشتر زمان شما را پر خواهد کرد. اما برنامه خود را برای چند گشت روزانه و بازدید از پیرامون شهر ، سواحل آن و کوهستان مونت سرات (Montserrat) خالی بگذارید. شهر بارسلون امروزه در بسیاری از عرصه های جهانی پیشتاز است از صنعت گردشگری گرفته تا دانش و هنر. افزون بر همه اینها، شهر را با فوق ستاره های باشگاه بارسلونا می شناسند. در سفر به بارسلون ورزشگاه زیبای نیوکمپ را فراموش نکنید.

برای جابه جایی در شهر بارسلون راه های زیادی هست . ریکشا، سه چرخه، نیز وسیله ای جالب برای سفر و دیدن شهر است. ریشکاها را معمولا می توان در کنار سواحل یا جلوی کلیسای جامع (La Catedral) بیابید. اتوبوس های شهری از اکثر نقاط شهر گذر می کنند و ساعت کاری آنها از ۵ – ۶ صبح تا ۱۱ – ۱۲ شب است. اتوبوس های شبانه که به رنگ زرد هستند از ساعت ۱۱ شب تا حدود ۴ – ۵ صبح فعالیت دارند. بیشتر مسیر ها از میدان کاتالونیا می گذرد که میدان اصلی شهر است.

مردم زود جوش و شاد بارسلون به ناحیه کاتالونیا، زبان و باشگاه فوتبال خود عشق می ورزند. آنها دوست دارند آخر هفته ها به خارج از شهر بروند و استراحت و تفریح کنند. اکثر مردم آپارتمان نشین اند و داشتن آپارتمان بزرگ با تراس یک رویای همگانی است. هنر در خون مردم بارسلون جاری است و آنها ذاتا عاشق هنر و معماری هستند. شهر بارسلون ترکیبی از فرهنگ هاست و تقریبا ۱۳درصد از جمعیت آن از سرزمین های دوردست چون اکوادور، آرژانتین و مراکش به این شهر مهاجرت کرده اند.

 

جاذبه های دیدنی :

کلیسای ساگرادا فامیلیا : کلیسایی در شهر بارسلون است که افزون بر جایگاه والای مذهبی، در زمره جاذبه‌های گردشگری شهر است.

سنگ بنای این کلیسای کاتولیک در سال ۱۸۸۲ میلادی گذاشته شد و پیش‌بینی می شود که ساخت آن تا سال ۲۰۲۶ ادامه دا شته باشد.این کلیسا را آنتونیو گائودی (۱۸۲۸-۱۹۲۶) – معمار مشهور اسپانیایی طراحی کرد و ۱۵ سال آخر زندگی اش را به پای آن نهاد.

 

  • پارک گوئل (Park Guell)
  • موزه پیکاسو (Museu Picasso)
  • کوهستان مونت سرات
  • بنای کاسا باتلو (Casa Batllo)
  • استادیوم نیوکمپ(Nou Camp)

راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =