راهنمای سفر به مادرید

مادرید، پایتخت اسپانیا و بزرگ‌ترین شهر این کشور با جمعیتی حدود ۳٬۱۸۲٬۹۸۱ نفر (طبق آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۷) و وسعت ۸ میلون و ۲۸ هزار کیلومتر مربع، پس از لندن و برلین، سومین شهر پرجمعیت اروپا است. جمعیت این شهر به همراه شهرهای حومه خود که با یکدیگر کلان‌شهر مادرید را تشکیل می‌دهند، ۶,۵۰۶,۴۳۷ نفر است. این شهر که در استان مادرید واقع شده است، با شهرهای اطراف خود، منطقه‌ای خود مختار است.

مادرید در سده نهم میلادی تحت تصرف مسلمانان بوده است و پس از یک آتش‌سوزی ویرانگر بازسازی شده است. مادرید در سال ۱۵۶۱ پایتخت اسپانیا شد و یادگارهای زیادی از عصر طلایی اسپانیا را در خود جای داده است.

این شهر با ارتفاع ۶۴۶ متر از سطح دریا، یکی از مرتفع‌ترین پایتخت‌های اروپا است و از شهرهای همسایه آن می‌توان به ال اسکوریال (شمال)، الکالا د هنارس (شمال) و اراشویز (جنوب) اشاره کرد.

در مادرید به راحتی می توانید تاکسی ها را پیدا کنید. آنها در ایستگاه های متعددی که در شهر واقع شده قابل مشاهده اند . چراغ سبز رنگ در بالای آنها نشانه آماده به خدمت بودن است. حتما مطمئن شوید که راننده در هنگام ورود شما، تاکسی متر را روشن کرده باشد. اتوبوس های شهر از ۶:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب فعال هستند. متروی مدرن مادرید روشی سریع و ایمن برای جابه جا یی در شهر است. متروی این شهر پس از مترو لندن بزرگترین است و از ۶ صبح تا ۲ بامداد فعالیت دارد.

مردم مادرید انگار خواب ندارند، تا دیر وقت کار می کنند و پس از آن تا پاسی از نیمه شب گذشته در رستوران ها، کنار دوستان و خانواده هستند. مردمی خون گرم و مهمان نواز نه که از هیچ کمکی دریغ نمی کنند. علاقه زیادی به ورزش و تیم فوتبال خود (رئال مادرید) دارند و خودشان را اسپانیایی های واقعی می دانند. شهر مادرید از آمیختگی فرهنگی زیادی برخوردار است که اکثر مهاجران از کشورهای اکوادور، کلمبیا و شمال آفریقا هستند.

جاذبه های دیدنی :

  • میدان های مایور(Plaza Mayor) و اورینته(Plaza de Oriente) : جاذبه توریستی : حال و هوای اسپانیایی،بنا های زیبا،رستوران ها
  • گالری های هنری پرادو(Museo del Prado) و رینا سوفیا (Centro de Arte Reina Sofía) : جاذبه توریستی : فرهنگی ، تاریخی ، نمایش آثار مشهور هنری
  • پارک رتایرو(Parque del Buen Retiro) : جاذبه توریستی : فضا های سبز،بنا های مرمری،پیاده روی،قایق سواری
  • تله کابین تلفریکو(Teleférico) : جاذبه توریستی : چشم انداز های دیدنی،مشاهده مادرید از زاویه ای متفاوت
  • معبد مصری دیبد(Templo de Debod) : جاذبه توریستی : تاریخی،فرهنگی،دارای داستانی جالب و عجیب،معماری مصری دیدنی،چشم انداز های زیبا
  • فروشگاه Los Bebés de Chamberí : جاذبه توریستی : فروشگاهی ایده آل برای خرید لباس های بچه گانه روز با قیمت های مناسب
  • کاخ رئال(Palacio Real) : جاذبه توریستی : تاریخی،معماری زیبا
  • استادیوم گاو بازی لاس ونتاس (Plaza de Toros Monumental de Las Ventas) جاذبه توریستی : تاریخی،فرهنگی،موزه گاوبازی
  • پارک تفریحی برادران وارنر(Warner Brothers Movie World): جاذبه توریستی : بازی های گوناگون،عالی برای بچه ها،تام و جری(Tom & Jerry)،بتمن و سوپرمن(Batman & Superman)

راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =