راهنمای سفر به آتن

آتن، پایتخت یونان، ترکیبی بی‌نظیر از تاریخ و مدرنیته، سرزمین آثار باستانی باشکوه و فرهنگی غنی و پرسابقه است. سفر به آتن، دنیایی از تجربه‌های متفاوت و متنوع است؛ از بازدید از آثار باستانی با قرن‌ها قدمت گرفته تا جاذبه‌های مدرن. اگر از عاشقان تاریخ و معماری هستید، از لحظه لحظه‌ی حضور خود در آتن، لذت می‌برید. آکروپولیس باشکوه از هر جای شهر، قابل مشاهده است و دوران شکوه و عظمت یونان را به خاطر می‌آورد.

این شهر از نظر جاذبه‌های مدرن و امکانات گردشگری روز‌به‌روز در حال توسعه است. گالری های هنری دیدنی، مراکز خرید مدرن و بناهای جدید با معماری دیدنی از دیگر جاذبه‌های آتن برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر یونان است. رستوران‌های فضای باز، کافه‌های دنج و خیابان‌های پر پیچ و خم شهر، فرصت‌هایی عالی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اهالی آتن خواهد بود.

آتن دارای شبکه گسترده ای از حمل ونقل عمومی است. شبکه ای متشکل از اتوبوس، مترو و قطارهای شهری. هزینه جابه جایی در آتن مناسب است.  این بلیط ها را می توانید برای همه وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید به استثنای مسیرهایی که به فرودگاه ختم می شود. حتما به یاد داشته باشید که بلیط ها را در نوبت استفاده اول بایستی توسط دستگاه مخصوص در ایستگاه ها فعال کنید. ساعت کار این شبکه حمل ونقل از حدود ۵ صبح تا ۱۲ شب است، البته اتوبوس های ویژه شب پس از آن به خوبی شهر را پوشش می دهند. تاکسی گرفتن در آتن ساده است، تنها کافی است با اشاره و گفتن مقصد خود آن را متوقف کنید. البته در ساعات اوج ترافیک پیدا کردن تاکسی ها دشوار می شود. دقت کنید که تاکسی متر در هنگام سوار شدن شما روشن شده باشد. در آتن بسیاری از اتومبیل های شخصی هم مسافر کشی می کنند.

مردم آتن خون گرم، مهمان نواز و مهربان هستند. زندگی روزمره در آتن می تواند سریع باشد اما مردم همیشه وقت می گذارند تا در طول روز قدمی بزنند و در کافه های رو باز شهر قهوه ای بنوشند. نسل جوان آتن تحصیل کرده و امروزی اند. میزان مهاجران به آتن روزبه روز بیشتر می شود به ویژه از کشورهای روسیه، حوزه بالکان و خاورمیانه.

جاذبه های دیدنی :

  • آکروپولیس : جاذبه توریستی : تاریخی و فرهنگی،چشم انداز های زیبا
  • معبد زئوس : جاذبه توریستی : فرهنگی ، تاریخی ، عظمت،مجسمه ها
  • موزه کانلوپولوس(Kanellopoulos Museum) : جاذبه توریستی : مجموعه ای متنوع از وسایل زندگی و ابزار جنگی یونان باستان
  • فروشکاه کوکوس(Koukos) : جاذبه توریستی : یکی از بهترین اماکن برای خرید سوغاتی های با کیفیت
  • برج باد ها(Tower of the Winds) : جاذبه توریستی : به کار گرفتن علم و ریاضیات دقیق
  • تپه لیکاویتوس(Lykavittos Hill) : جاذبه توریستی : چشم انداز های زیبا، خوش آب و هوا همراه با باد های خنک
  • طاق هادریان(Hadrian’s Arch) : جاذبه توریستی : تاریخی و فرهنگی
  • موزه ملی هنر(National Art Gallery): جاذبه توریستی : مجموعه ای ارزشمند از آثار هنری از یونان باستان تا یونان مدرن
  • بنای پارتنون (Parthenon) : جاذبه توریستی : تاریخی ، نمایانگر قدرت و عظمت امپراتوری یونان باستان

راهنمای سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =